Pe parcursul ciclului de viaţa al unui proiect, după fazele de analiză de proiect şi dezvoltare, suportul client şi
întretinerea sistemului are un rol foarte important. Pe măsură ce un proiect devine tot mai mare şi mai complex,
creşte cantitatea datelor gestionate şi infrastructura, este nevoie de un suport tehnic elaborat pentru a ţine în funcţiune şi
a întreţine componentele software şi hardware ale acestui sistem.
In majoritatea cazurilor un sistem informatic dezvoltat la cerere poate fi întreţinut doar de compania care l-a
proiectat şi dezvoltat, deci este foarte important să ofere aceste servicii compania care dezvoltă un produs informatic.
IST asigură suport non-stop (24/7) prin telefon şi e-mail pentru clienţii săi. În dependenţă de complexitatea
problemei, IST poate răspunde clientului într-un interval de timp de la 10 minute pană la maximum 48 de ore
de la apelul clientului. De asemenea IST oferă servicii de întreţinere sistem cât şi servicii de întreţinere post-garanţie.
IST oferă garanţie pentru fiecare sistem informatic dezvoltat. De obicei perioada de garantie a unui
produs IST este de 1 an, dar această perioadă poate fi extinsă printr-o înţelegere între IST şi client.
IST deasemenea poate asigura suport şi întreţinere pentru sistemele informatice dezvoltate de o parte terţă.
Fiecare afacere care ţine în funcţiune un sistem informatic complex, va avea multe cerinte din partea utilizatorilor
acestui sistem. Timpul de răspuns şi calitatea răspunsurilor va avea un impact direct asupra succesului sistemului
informatic şi asupra performanţei lui.
|